Tyytyväinen asiakas takaa lisää toimeksiantoja
Nopealla aikataululla toimiminen ja isännöitsijän vapautuminen muihin töihin ovat isoja tekijöitä, kun taloyhtiön hallitus valitsee sopivia palveluntuottajia erilaisiin toimeksiantoihin. Haastattelimme Realia Oy:n isännöitsijää Eero Kärpänojaa ja kysyimme hänen kokemuksiaan yhteistyöstä kanssamme.
“Yhteistyö SRT Oy:n kanssa alkoi noin kolme vuotta sitten, ehkä 2018 keväällä, kun julkisivu-urakkaan liittyvää kuntotutkimusta varten taloyhtiön hallitus haastatteli eri toimijoita. SRT Oy valikoitui näiden haastatteluiden perusteella ja yhteistyö on ensimmäisten toimeksiantojen, sekä ajan myötä laajentunut ikkunaremontteihin, julkisivu- ja parvekeremontteihin, linjasaneerausten kuntotutkimuksiin ja esimerkiksi porrashuoneissa tapahtuviin töihin. Toimeksiantoihin on mahtunut laaja repertuaari erilaisia palveluita”, Kärpänoja avaa yhteistyötä.
Kuten missä tahansa palvelussa, myös taloyhtiön hallituksen tilaamissa toimeksiannoissa asiakkaan tyytyväisyys ratkaisee sen tilataanko samalta toimijalta palvelua enää uudelleen.
“Hallitus tekee päätöksen keneltä tilataan ja jos palveluntuottajaan, sekä tehtyyn työhön ollaan tyytyväisiä, tiedustelee hallitus yleensä lisää palveluita samalta toimijalta. SRT on pystynyt palvelemaan nopealla aikataululla ja tämä on totta kai myös vaikuttanut yhteistyön jatkumiseen”, Kärpänoja kertoo.
Vesivahinkotilanteessa tarvitaan toimiva kokonaisuus
Tekemämme työt vesivahinkoihin liittyen ovat Kärpänojan mukaan yleensä olleet tilanteita, jossa kiinteistöön on päässyt vettä ja tarvitaan toimiva kokonaisuus, jotta vesivahinko saadaan tukittua ulkoapäin, lattiat kuivattua liiketilan sisältä ja työ valvotaan alusta loppuun asiakkaan suuntaan samalla sujuvasti raportoiden.
“Erääseen liiketilaan oli autokannen ja sokkelin välistä päässyt vettä. SRT selvitti vahingon, etsi sopivan toimijan ja valvoi hankkeen niin, että toimeksianto hoitui loppuun. Näissä toimeksiannoissa olen ollut tyytyväinen siihen, että liiketilan haltijan yhteystiedot voi antaa suoraan SRT:lle ja he hoitavat tarvittavan kommunikoinnin, sekä raportoinnin asiakkaan suuntaan. Siinä pääsee itse keskittymään muihin isännöitsijän töihin”, Kärpänoja kommentoi.
Kärpänoja nostaa esille myös luottamuksen merkityksen - luottamus rakentaa luottamusta: "Kun on kyseessä asuntoyhtiö, jolla on luottamus isännöitsijään ja hänen tuottamaansa palveluun, syntyy oivallinen tilaisuus rakentaa tuosta perusluottamuksesta vieläkin syvällisempää. Tämä mahdollisuus tarjoutuu kun voi tarjota kiinteistön kunnossapito- ja perusparannushankkeisiin luotettavan yhteistyökumppanin. Isännöitsijän pelisilmää tarvitaan kun tarjotaan apua yhtiölle. Apua ei pidä yhtiön hallituksille ”myydä” vaan asiakkaalle on synnyttävä tarve ”ostaa” ja päättää näin itse valittava yhteistyökumppaninsa. Hankkeen onnistunut läpivieminen lisää näin myös asunto-osakeyhtiön tyytyväisyyttä saamaansa muuhun isännöintipalveluun. Edellä kuvatun kaltaiseksi olen yhteistyömme SRT Oy:n kanssa kokenut."
Mikäli tarvitset luotettavaa yhteistyökumppania vesivahinkoa koskeviin töihin, otathan epäröimättä yhteyttä! Tarjoamme kokonaisvaltaisen palvelun alusta loppuun aina vahingosta lopputarkastukseen.
Tutustu myös muihin palveluihimme! Toteutamme monipuolisesti toimeksiantoja korjaus- ja rakennussuunnittelun, urakkakilpailujen järjestämisen, töiden valvonnan, sekä projektinjohdon parissa.
Comments